Jak wpienić serwisanta będąc cwaniakiem za trzy grosze

 Dziś, dzień jak co dzień... W pracy nr1 rano starcie z debilem, a po powrocie i zajęciu się swoją działalnością... Telefon... odbieram i klient zadaje mi pierwsze pytanie "czy biorę coś za diagnostykę".

Pytanie dziwne, zwłaszcza że przywykłem do takich typu "czy dodzwoniłem się do serwisu" lub " mam problem xyz i potrzebuję pomocy" i tak sformułowane pytania jak najbardziej rozumiem.

W trakcie krótkiej wymiany zdań dowiedziałem się jaki to nie jestem drogi i w ogóle, że w mieście są tacy którzy diagnostykę wykonują za darmo lub pół darmo itd. No super gratuluję - proszę tam iść. W dalszej części klient namawiał mnie abym naprawę wykonał u niego. Nie mógł się zdecydować czy chce się uczyć czy może na prądzie oszczędzać. Cel był jeden - żeby zdiagnozować za free. Jak już to nie pomogło to stwierdził, że on pożyczy multimetr skądś i że ja mam mu powiedzieć co ma zmierzyć i jakie mają być prawidłowe wartości pomiaru. W tym momencie powiedziałem DOŚĆ! 




Tak, szlag mnie trafił bo nie po to człowiek praktykuje, uczy się, dokształca się żeby rozdawać wiedzę za darmo. Ja rozumiem, że drożyzna itd ale drodzy czytelnicy - serwisant ma też rachunki, też rodzinę na utrzymaniu i tego typu bezczelne podjazdy są co najmniej nie na miejscu.

Nie mam pojęcia co sobie ten człowiek wyobrażał, że wezmę mikroskop do niego? Może zasilacz serwisowy, stacje lutowniczę również??? A gdzie w tym wszystkim amortyzacja związana ze zużywaniem się sprzętu? A może wg tego Pana, będę siedział za 20pln/h i tłumaczył co jest czym?

Nie mam pojęcia. 

Wiedzę i owszem jakąś mam, budowaną przez 15 lat. Nagle zjawia się ktoś - facet mówiący slangiem internetowych "madek" - "dej"

Nie ma takiej opcji, żebym wykonywał jakąkolwiek usługę za darmo - płacę rachunki jak każdy, a czas który zużyłem i zużywam na naukę jest przeznaczony na spieniężenie - aby moje dziecko miało znacznie lepiej niż Ja. 

Więc wszelkiej maści buractwu, cebulactwu oraz januszowaniu mówię "nie" 

Wiem, wyprułem się ale podniósł mi ciśnienie facet...

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wykradali dane z kart płatniczych podczas wykonywania przez klientów transakcji w bankomacie

CIA usuwa niewygodne dla siebie informacje